tisdag, december 09, 2008

Mein Vater erklärte mir jeden Sontag unsere neun Planeten

Ibland kan jag tänka så, när jag har druckit tre, kanske fyra glas vin, att oavsett vad jag har gjort den dagen är liksom påverkat av alkoholintaget. Retroaktivt, liksom. Det ær for vildt! Idag har det i alla fall varit seniorsmöte hemma hos vår kära inspektor och inspektrix, vilket var oerhört trevligt. Möte, mat, ost och vin. Och lite té.

I övrigt har många ack så bra saker hänt i mitt liv. Höjdpunkt - i helgen var det copenhagen med tjejerna (jutta och sus, obviously) och det var gött som fan. Att lämna lund, träffa girlsen, prata om gamla tider och sånt. Inte helt fel.

Vad mer har hänt sen senast? I torsdags var det valsexa för att organisera överlämning av alla de prylar som ges från pqs till pqs till pqs (osv, ni förstår grejen), utföra diverse uppdrag och dricka drinkar. Jag avslutade kvällen ganska tidigt med att telefonera under alkoholpåverkan. Attans, som vi säger med fransk brytning ibland. Det bästa med kvällen var att jag faktiskt fick den där bling-bling-pqs-medaljen. Och en tröja, som extra bonus.

Sammanfattningsvis kan sägas att jag (och q electa Kalmar) anser att Pluto borde planetförklaras.

1 kommentar:

Anonym sa...

Art news from Sweden.
The Best mohammed T-shirt art is from Sweden. Watch and read the info at,
http://www.mohammedt-shirt.com
Don´t translate read in English.