måndag, mars 31, 2008

Helgen del två - Förmannaresa.

Solen fortsätter skina som, ja, som en sol (tafflig liknelse, förlåt) och finns det nåt bättre för humöret? Varken cykelpunktering eller halvt tappad röst får mig ur balans, och jag skuttar hela den långa vägen hem från skolan.

Och apropå tappad röst så har jag ju inte hunnit berätta om resten av helgen. Det var nämligen dags för årets förmannaresa lördag till söndag, och den tappade rösten är helt klart en följd därav. (Såhär såg det ut förra terminen, för er som undrar.) Resmålet var i vanlig ordning hemligt, men efter lagindelning på Krischan och dagens första öl/cider på bussen ut från Lund avslöjades det att vi skulle till Bjärred Kallbadhus. Det badades bastu och skvallrades (tjejbastu is the shit, mina vänner) och så badades det i havet. Årets första dopp 29 mars. Kallt, med andra ord.

(runt 5 grader celcius i vattnet i lördags, kan avslöjas)

Efter knappt två timmars bastande och badande åkte vi vidare till Skanörsgården där det vankades festligheter hela kvällen. Till 4 på morgonen, för min del. Då bestämde jag mig för att "nu ska jag minsann sova", och la mig i närmaste säng. Fyra timmar senare, dvs vid 9.00 sommartid, var det dags att gå upp igen och fixa frukost.

Det som händer i bastun och på förmannaresan stannar i bastun och på förmannaresan, men lyckat som sjutton var det. Till och med än lite roligare än förra terminen. Helt klart mer bastubadande. Och så mer klädbytande alla emellan.

Top notch, med andra ord.

Inga kommentarer: