tisdag, mars 04, 2008

Snapphanebalen 2008

Nu har det skaffats fram balbilder. Så det börjar bli dags för nån slags snabbsummering av lördagen.

I stora drag innebar det att gå upp tio, duscha och påbörja försköningsprocessen. Vid tre var jag klar. Och väl var väl det, för då var det dags för multipla fördrinkar på Krischan och efter det avfärd mot AF-Borgen där balen gick av stapeln. Förstagångsbalgångare som jag var (om man bortser från studentbalen dårå) passade jag på att försöka avverka så många traditionsenliga moment som möjligt och lyckades i tur och ordning med ordenskapitel (vilket innebar att jag joinade Snapphaneorden och fick medalj), balmiddag, konferens på herrtoaletten (dvs fick- och flickpluntesmuttande på herrdass), fia med knuff, leklera i vackra färger, herrar i frack och damer i vackra klänningar, dans, sexa, dans och sedan en taxifärd hem vid halv sex på morgonen. Inte dumt alls.

Ovan lördagens outfit, klänningen naturligtvis inköpt för kvällen. Bilder på mitt hår har jag ännu inte hittat några. Jag lyckades ju kasta min kamera i golvet häromveckan, lyllos mig hade världens bästa balsällskap tillika bordsherre som hade kameran i högsta hugg större delen av kvällen. Och vilken kväll det var, sen!

6 kommentarer:

sus sa...

snygging!!! färgen på klänningen var ju helt underbar!

Anonym sa...

Vad är väl en bal på slottet? *suck* ;)

Pauline sa...

sus: taaack :)

kent: rättelse - vad är väl en bal på borgen ;)

Anonym sa...

Känns som det kvittar när man sitter med massa jobb på jobb ;)

Zabina sa...

Shit va fin du var! :)

Pauline sa...

kent: okej då, du är ursäktad, haha

zabina: tack :)