torsdag, februari 28, 2008

Sjukgymnastik.

Vari ligger rättvisan i att jag alltid måste göra skolarbeten när vädret är som vackrast ute? För nu sitter jag här igen och sliter med home assignment. Syntax, den här gången. Efter att via msn och wikipedia (farligt, jag vet) ha rätat ut några smärre frågetecken handlar det nu mest om att formulera och skriva ner allting.

Lättare sagt än gjort.

En dagens-utflykt har jag gjort i alla fall. Bort till vårdcentralen, för idag fick jag äntligen tummen ur och ringde dit angående ryggen min. Det visade sig inte speciellt svårt att få tid hos sjukgymnast och 4 timmar senare och 100 kronor fattigare hade jag i alla fall fått höra spännande saker som "du har bra hållning, men magen är lite mjuk", samt något om viss överrörlighet. Allt detta av en polsk kvinna vid namn Jolanta.

(Inget ont om Jolanta, hon var oerhört trevlig på alla sätt, och duktig på att knåda och knäppa på min rygg var hon också. Men ack så svårt jag hade att inte dra på munnen när jag hörde namnet första gången....)

Summa summarum ska jag börja träna mag- och ryggmuskler lite mer, försöka trava till gymmet mer och tänka på min hållning. Lite mer.

Inga kommentarer: