måndag, januari 03, 2011

2/4 2010

April gick i ja/nej/kanske-tecken tills det till slut stod klart att det var slut och då kändes det faktiskt ganska bra. Många långa promenader med fina vänner hjälpte och så var där ju skoljobb och karnevalsbös. Höjdpunkter var korresitten på temat bondgård/lampa och att siste april blev till valborgsmässoafton i trevligt sällskap istället. 

Maj började med hemtentan från helvetet. Vi åkte till ett regnigt Ven och skrev ett arbete på ganska mycket färre dagar än vad som var tänkt. Jag pqs-vickade en helg och sen var det ju den där Lundakarnevalen som aldrig verkade ta slut, som innebar alldeles för lite sömn och som man kanske i framtiden kan se tillbaka på som "en kul grej". Ska bara få lite mer distans först. Bäst av det var i alla fall att sitta i Munckska med Emma och dricka bubbel medan vi lyssnade på den där dansen. 

I juni fick jag diplom ur rektors hand och  så var där nån examensfest och lite sånt. Sen var det förmannaavslutning och snipp snapp snut, var terminen slut. Och i sista minuten fick jag tag på ett sommarjobb och började jobba, jobba, jobba. Fritiden ägnade jag åt att inse att jag ville umgås med nytt folk och klickade mig igenom alla bilder på skånepågar på match.com. Midsommar hamnade i skymundan av jobb och det var bra, men ännu bättre var födelsedagen med brunch där nästan alla jag tyckte allra mest om dök upp och lovordade maten. 

Inga kommentarer: