måndag, januari 03, 2011

1/4 2010

Vi har gjort det förr, vi gör det igen. 

Januari började med att jag blev PQS emerita, och levde livet i nån slags heltidarbaksmälla, sprudlande av överskottsenergi. I ren eufori över att ha fritid tackade jag ja till att bli Emmas vice inom Lundakarnevalens festmästeris ekonomigäng och sen var det ju det där med Snappisrådet och så började skolan igen med en massa okända människor.

Februari började med ett Karnevalsupprop och med att jag tröttnade och inte åkte på en förmannaresa för första gången sen urminnes tider. Det jobbades bal och det pluggades tenta och så gick jag på begravning och det var det värsta. Och den sista helgen bestod av en sen fredagkväll, en tidig lördagmorgon med tenta i Helsingborg och sedan en bal. Och en balfrukost, som för min del slutade med att jag gick och la mig vid 15-tiden och vaknade, ganska mör men ganska utsövd klockan 8 nästa morgon. 

I mars skrev vi essä i skolan, vissa mer än andra. Trots att jag träffade Js familj och allt kändes ganska bra fick jag en mental stekpanna i ansiktet när det visade sig att han inte alls ville samma sak som jag. Tjänstemannafesten  dagen efter gick blev lite färgad av det hela, och veckan efter rymde jag hem och för påsk och lugn hemma hos mamma.

Inga kommentarer: