onsdag, december 30, 2009

4/4

Oktober då. Vi var på bal två gånger, och så var där en Trucker Tom-fest som spårade ganska bra. Sen fick jag en efterträdare och började skriva mitt testamente. Husfesten blev ganska vild, liksom tjänstemannafesten även om jag då passade på att duscha av mig en massa grön kaktusfärg och hoppa i balklänning för att bli invald i ett semifånigt ordenssällskap.

November började (nästan) med en underbar helg i Helsingborg/-ör med J. Gåsafesten var en av de bättre balerna detta året, även om det kändes som kvällen var över på ett ögonblick. Jag började bli ordentligt trött på att året aldrig verkade vilja ta slut. En av de bästa kvällarna var den med Tegan & Sara och det faktum att jag vågade gå alldeles ensam. En av de sämsta kvällarna var den där jag grät i Js kudde i två timmar.

Along came december. Man skulle kunna säga att bitarna började falla på plats. Helt plötsligt var det dags för julfest och luccegasque och sen var det sista-dags. Sista pqs-råd (som sittande), sista lunchen, sista tornalunchen, sista klubben. Och vilken sista klubb sen! Med en inofficiell förmannasittning. Jul i Småland var mysigt som vanligt, jag sov 10 timmar per natt för att ta igen det jag missat, och sen var det rätt nice att komma tillbaka till Lund igen. För en alternativ husfest. Imorgon är det nyårsafton och siktet är inställt på en ganska lugn sådan.

Vi ses nästa år!

Inga kommentarer: