måndag, december 28, 2009

1/4

Vana trogen sammanfattar jag, om inte annat så för att jag inte kan lämna det gångna året utan att ha en mental bild av hur det har varit. Here we go. 2009 - the wrap-up.

Januari var då det började med förtroendearbetandet. Jag la schema för terminen, lärde känna mina medkuratelare, la mina första beställningar, gick (och klarade) krögarutbildning, var på kick-off och tornafest och struntade i att göra en tenta och det var nog ganska high-life även om jag fortfarande hade mina obsessive moments. Månaden kulminerade i det inferno som blev Lunds första Maison House, och sällan har väl något liknande skådats. Höjdpunkten på månaden kan ha varit ögonblicket då allt höll på att gå åt helvete och folk ryckte in från de mest oväntade (fast ändå väntade) håll.

Februari började med feber. I övrigt är jag säker på att det jobbades hårt och dygnet-runt och förutom balförberedelser och en fabulös Snapphanebal (där fantastiska sånger sjöngs på ordenskapitlet och där mamma och Anders dansade natten lång och som slutade på ett av de mer otippade sätt) var där ett Knävlingagille där jag någonstans i mitten åkte hem en sväng för att titta till nationen och upptäckte ett snöoväder.

Mars började med en balfrokost som spårade ut och ledde till en missad måndagsfest (dock inte mig emot). Efter det ett snappsis med intressanta följder och en spa-dag i Ystad med utflykt till Malmö och så var det ju den där Las Vegasfesten också och några dagars sjukdom.

Inga kommentarer: