onsdag, december 30, 2009

3/4

I juli fortsatte projekt fixa-rummet och den lila väggen blev mitt nya eyecandy. En onsdag jobbade jag puben vilket avslutades med det som numera kallas "blicken". En fredag på Hallands fann jag mig hålla en hand jag aldrig trodde skulle hålla. En lördag åktes det till Kristianstad, en måndag var jag på findejt på Grand. En torsdag åts det hotellfrukost, en hel del dagar tillbringades på filtar på gräsmattor och med att åka till Dalby för bad och hopp från (semi)höga klippor. Sen åkte jag hem till Smålandsstenar för att hjälpa mamma flytta.

Augusti betydde återkomst till jobbet (och för många återkomst till Lund). Och helt plötsligt kändes det ganska självklart att J och jag hörde ihop och jag slutade nojja. På jobbfronten la jag krut på schema och terminsförberedelser och vi lyckades fylla de flesta förmannaposterna innan det var dags för kick-off (go-kart och Assmåsa) och sen öppnade expen och Brooklyn drog igång igen.

September uppslukades mest av inskrivning, inskrivning, inskrivning. Tornanationerna höll en fabulös Novischfest på AF-borgen och dagen efter sjöng vi in sångboken. Det pratades mycket om svininfluensan så vi höll en tornafest i pandemitema. Och tro fasen att sjukdom drabbade även kuratelet när det väl var dags för förmannaresa. Månadens bästa dejt var helt klart Ponyo på kino.

Inga kommentarer: