tisdag, oktober 14, 2008

Almost

Det är tider, det här. Allt händer samtidigt.

Sorgliga saker. Min fina gammelfarmor gick bort natten till i lördags. Lugnt och stilla, förvisso, och efter att ha levt ett långt liv och så, men ändå. Morfar lät så ledsen på telefon. På fredag är det begravning, och jag är lite orolig för här har vi en sak som jag inte alls vet hur man gör.

Skolsaker. Jättemycket skolsaker, varav en del tar mer energi att prata om än att faktiskt genomföra. En del känns det som man inte hinner med över huvud taget, en del vill man bara få överstökat. Och en del, som presentationen i torsdags, går faktiskt över förväntan bra.

Nationssaker. Mitt namn står på en jättestor offentlig lapp på anslagstavlan och än så länge har ingen motkandiderat. Och jäklar, vad sugen jag är...

Och andra saker. Inflyttningsfest, hålla-masken-i-bastun, yoga, inte-riktigt-sova-ordentligt, verka-duktig, vara-duktig, hålla-koll. Vi tar och ser det positivt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mask håller du i bastun?

Förlåt den dåliga humorn, jag är trots allt spääxare...