onsdag, augusti 20, 2008

Sommar 2008

Det skulle ta en evighet att berätta alla små spännande anekdoter från sommaren. Följande försök till blogganteckningar har gjorts i mobiltelefonen:

1. "Helt klart van vid mer säng än 80 cm. Vaknade av att jag försökte ta mig igenom väggen imorse." Apropå smala sängen i vandrarhemsrummet jag bodde i en av mina två veckor i Värnamo. Den andra veckan hade jag en något bredare säng, som dock kostade multum mer. För övrigt lurade jag systemet genom att använda enkelrummet som dubbelrum en av nätterna. Hähä. (och nej, inte på ett oanständigt sätt. snuskhumrar.)

2. "Undrar om UPS bara anställer sjukt färglösa människor eller om alla blir sådana av den där exkrementfärgade uniformen." Do we really need an explanation for that one?

3. "I Flen var det spontant ösregn med tillhörande regnbåge och sommarklädda turister som sprang över perrongen." På väg uppåt landet, och strax efter detta åkte tåget förbi, nära nära, en sjö. Och där slutade regnbågen. Jag hittade ingen skattkista men all min nervositet inför målet av min resa rann av mig. En liten stund.

Och så några lärdomar från sommaren:
1. Tonåringar är okontrollerbara.
2. Rasism är inte okej. (Det visste jag sen tidigare. Bara fick det bekräftat för mig.)
3. Att chefa är inte enkelt och kräver mer hårdhet än jag visade i sommar.
4. Människor är som de är, och duvors trötthet på livet kan jag inte ansvara för.
5. Det finns kanske killar/män som går att lita på.
6. Ibland måste man våga satsa.
6,5 Det är turism jag vill hålla på med.
7. Det är ingen smart idé att försöka åka mini-skateboard i mittgången i Ge-Kås, Ullared.
8. Engelsk litteraturhistoria är tråkigt.
9. Vill man så kan man.
10. Jag är vuxnare än jag tror.
11. Jag är barnsligare än jag tror.
12. Kanoter är fasligt instabila, men att sitta inkilad i en massa vass och äta kokta ägg kan vara otroligt mysigt.
13. Kommande termin kommer bli hektiskt, stressig, jobbig på alla sätt. Men också jäkligt rolig.

Och mindre hemlighetsfulla avslöjanden om sommaren som gått kommer eventuellt i en årssammanfattning runt jul/nyår. Look forward to it :)

Inga kommentarer: