onsdag, augusti 20, 2008

Back?

Okej. Jag erkänner. Jag har varit en dålig bloggerska. Till mitt försvar ska sägas att ingen, INTE EN ENDA, oroligt har hört sig för och frågat om jag fortfarande är vid liv. Jag hade kunnat ligga sprucken över mitt plastiga studentrumsgolv, for all you know.

Nåväl. Lyckligtvis är jag vid liv och, ähm, osprucken, so we might as well get on with the story. För stora förändringar börjar närma sig i er hjältes liv, mina vänner! Jag ska inte bara flytta in på ett rum på världens bästa nation (Krischan, that is), jag har också kommit på vad jag vill bli och ska börja plugga på Service Management-programmet. Som tyvärr ges på Campus Helsingborg, så även om Lund kommer fortsätta vara min basecamp, min hometown och staden där (i stort sett) alla mina vänner finns så kommer jag sälja min själ (och eventuellt en och annan njure) för att ha råd att börja pendla till Helsingborg varje dag, i tre år framöver.

Nåväl. Än så länge är dock allt som det ska, jag befinner mig sedan någon vecka tillbaka i Lund, har hunnit jobba klart på turistbyrån, skrivit (och fått godkänt på, gratulationer välkomnas) en tenta i engelsk litteraturhistoria samt, tja, umgåtts med diverse folk en hel del. It has been lovely.

1 kommentar:

Författaren sa...

Grattis till litteraturtentan. Under mystiska omständigheter dök jag själv aldrig upp på omtentan.

Och visst har man undrat, bara det att när man sitter och bloggkollar allting så kommer man aldrig hit annars ju.