lördag, juli 19, 2008

Updating

Sent omsider inser jag att också jag bidrar till bloggvärldens och internätets tystnad. Mycket har hänt sen senaste uppdateringen, även om en hel del av det fortfarande är av sådan karaktär att det knappast kommer publiceras här (vänta bara tills årssammanfattningen, då kanske ni kan få gotta er). För er som undrar vad yours truely har varit med om för äventyr sen senast - det är inte många. Mestadels har livet här bestått av Smålandsstenar och Värnamo. Och en hel del pendlande däremellan, ty mitt älskade jobb befinner sig 4 raka mil österut från föräldrarhemmet.

Vad gäller resor så har det inte bara varit SmStenar-Vmo. Förra helgen tillbringades i mitt älskade Lund, vilket var underbart. Jag saknar inte bara mina fina vänner konstant och hela tiden, utan också materiella saker som mina nya högtalare och min säng. Så förra fredagen var det jag som åkte E4an söderut för att få mig en ordentlig dos Lund. Thaimat, glass, fest och söndagshäng på Krischan - it was nice. Det enda som inte var så nice var att mitt kylskåp var fantastiskt äckligt, men hey - det var ju inte ens mitt fel.

Och jobbet går bra, ja. Förutom i onsdags, då gick allting käpprätt åt helvete. Under mina fyra somrar på turistbyrån har jag inte stött på en dag som var så galen som denna. Efter allt från knepiga till otrevliga gäster, rasistiska campingplatsägare, paniklösningar på boenden för av campingplatsägaren nekade gäster och efter att en duva begått självmord mot vårt skyltfönster var vi allihopa helt slut. Jag tröttnade nästan på att vara den "som tar lite mer ansvar" och avslutade kvällen med baguette och ädelost, och med att boka biljetter till min hemliga resa.

Att jobba heltid och vara hemifrån 07:15-18:45 tar ut sin rätt och på kvällarna är jag helt död, oförmögen att göra mycket annat än att gå och lägga mig alldeles för tidigt. Att utan problem gå upp klockan 6 och somna 22 känns overkligt, med tanke på hur jobbigt det är att ta sig upp vid 8 resten av året.

And, well, that's about it.
Inte.
Men nästan.

Inga kommentarer: