måndag, juli 21, 2008

Just a ride

Okej, just nu är inte Småland så himla illa. Efter att ha tryckt i mig en tredjedels burk Ben & Jenrry's (hittad på den lokala ICA-butiken, ack ack ack) blev jag konstigt nog akut hyperaktiv och sugen på promenad vid 21.14 på kvällen. Nu, promenader i ensamhet är typ det tråkigaste som finns eftersom man (oftast) inte har samtal att avverka på vägen, vilket gör att man bara går och tänker på hur långsamt det går att komma någon vart. Lite som att vara ute och jogga, bara det att det on top of it all är fantastiskt jobbigt.

Så. Någonstans långt bak i minnet hägrade en tanke om att jag har ägt ett par inlines. Och att de inte finns i Lund och rimligtvis borde befinna sig i mors källare. Lyckligtvis är mors källare ganska välsorterad, och två minuter senare kunde jag bege mig ut på de smålandsstenarska cykel- och asfaltvägarna. En nätt liten runda på tjugo minuter, fylld av tankar om hur jag faktiskt inte är dark and twitchy den här sommaren, att det faktiskt fungerar att vara här (även om jag just nu mest av allt ser fram emot bortresa, men det har ju lite med målet att göra), och att jag nog återigen har förändrats och vuxit och shit även det senaste året. Bara en sån sak att jag vågar gasa på i nerförsbacken och bara tänker att "slår jag mig så läker det".

Det känns ganska bra.

Hade jag nu haft vett att ha kamera med mig, eller hade jag inte glömt adaptern till mobilens minneskort i Lund så hade ni fått stämningsfullt rosa moln över ett småländskt hus. I give to you instead: Red Cloud.


3 kommentarer:

Författaren sa...

Hm. Är det typ en sån där polisbatong han håller i famnen? Sjukt modern indian den där, Red Cloud i så fall.

Pauline sa...

hallå, det är ju en freeeedspipa. jag googlade på peaceful red cloud, and this is what came out of it. :)

Anonym sa...

shiiit, gubben ser ut som han är nyss 750 år fyllda, alternativt gjord av papier maiché.