lördag, september 23, 2006

Jimmy D!

Igår kväll alltså. Party party. Mohaha!

Efter att ha cyklat i min tajta kjol till stationen och sprungit till tåget med de andra för att hinna i tid hamnade vi i Katarinas fina lägenhet i Malmö för att förfesta. Och trots sönderslagna glas, skalman-plåster och bankomatköer hann vi med bussen som nästan stannade precis utanför dörren till Hallands. Ehm, snarare på andra sidan om en mindre skog. Men vi hann i tid till fördrinken och sen var det bara att leta upp sina platser och slå sig ner. Mer eller mindre. Efter att ordförande hade talat om solglasögon fick vi slå oss ner.

Sen var det vin och mat och mer mat och efterrätt och vi sjöng. Oj, vad vi sjöng! Inte lika fint som skeppet och oxen som satt vid bordet bredvid (har för mig att det var en manlig och kvinnlig socionom-kör, och vi försökte bräcka dom mer med ljudstyrka än med kvalitet på sången).

Höjdpunkten var när vi alla dansade runt borden sjungandes Jimmy D. Flera gånger ;) Sen var det fest i källaren, och när Helena och Jessica (?) och Ninna skulle med tåget till Malmö sprang vi genom hela Lund. I vissa fall barfota, då mina nya skor inte var helt lämpliga att springa i. Men dom hann med tåget och jag hittade hem på min cykel.

Allt som allt en oerhört trevlig kväll. Få se vad som händer mer idag!

Inga kommentarer: