fredag, mars 10, 2006

Mardröm?

Jag vaknade runt sextiden imorse, trekvart kvar tills väckarklockan ringer och jag föll åter i någon sorts halvsömn. Drömde nåt fluffigt och vaknade igen en kvart senare. Somnade om, och den här drömmen kommer jag faktiskt ihåg. Det var en ganska scary atmosfär, lite halvmörkt och rätt deppigt sådär.

Rätt vad det var såg jag mig själv tända en cigg och bolma på. Jag var, i drömmen, förfärad över mitt beteende eftersom jag aldrig i hela mitt liv har tagit ett enda bloss. Ändå fortsatte jag, riktade stegen mot närmaste rökande fjortis och kände mig oerhört cool. Sen vaknade jag, hostandes, och kände mig riktigt dum.

Nu undrar jag om jag hostar för att jag drömde om rökning – eller om jag drömde om rökning för att jag hostade. Hönan och ägget all over again...

Inga kommentarer: