onsdag, juni 23, 2010

just a year ago I would have danced so crazy

Fördel med att vara kompis med exet och bjuda honom på födelsedagsbrunch vilket leder till att han måste köpa present: han vet att jag gillar mörkchokladpolly men hatar mjölkchokladpolly. Det var en gedigen, varierad och förstklassig godispåse jag fick i födelsedagspresent!

Födelsedagsbrunchen var för övrigt extremt lyckad. Förutom de awesome presenterna som gick i temat blommor, sprit, godis, kaffe var det massa trevliga människor som var rörande överens om att jag borde fylla år oftare, så att de skulle få frossa i pannkakor med nutella, ägg med bacon, fil med harpluttsflingor och varma frallor oftare. Jag i min tur upptäckte att det nog bor en liten bullmamma i mig och trivdes mycket bra med att truga på folk mer nutella/äggröra/tårta. Firandet blev ju inte sämre av att jag inte behövde lyfta mer än ett halvt finger för att disken skulle bli diskad, eller av att jag blev bjuckad på mat på kvällen, eller av att mamma kom hit dagen efter och bjöd på ost, vin, bröd och en gryta från Skeppshult. 

I övrigt har jag börjat ägna stor del av vaken-och-inte-jobbrelaterad tid åt ta mig an sommarläsning. Just nu gäller det en fantastiskt dålig bok med den halvlovande titeln "Luftslott". Jag lyckas dock inte sluta läsa. 

Och i bakgrunden finns hela tiden världens bästa playlist

Inga kommentarer: