torsdag, januari 08, 2009

Lights will guide you...

Saker händer, saker blir gjorda. Jag jobbar på i full fräs och är helt slut när klockan närmar sig 5 (på kvällen). Hur jag det kommande året ska lyckas orka med det här och festa (representation, I believe it's called) ska bli spännande att se. Positivt är i alla fall att mycket av det som stod på min att-göra-lista inför vårterminsstarten faktiskt har blivit gjorda. Och lite till. Lite jobbigare är att det är en hel del som inte är gjort, varav en del moment som ligger utanför min kontroll.

Nåväl.

Än så länge har i alla fall inget gått riktigt åt helskotta, vilket är gött. Imorgon ska riktiga, skarpa beställningar läggas för första gången (i alla fall av mig), vilket kanske skrämmer mig något. Eller vafan, kom igen. Det skrämmer skiten ur mig. Just eftersom det är genomtänkta, medvetna handlingar som medför ett visst ansvar, som det handlar om. Det är ju lite svårare att hantera än att bestämma huruvida nån får ta en portion överbliven lunch eller inte.

Men nu! Nu ska jag sluta jiddra (för det som jag egentligen vill skriva om och som upptar tankar och sånt, och som får mig att vilja krypa ihop till en liten hård boll, det tänker jag ju faktiskt inte nämna). Och försöka skapa lite plus på sömnkontot.

Inga kommentarer: