torsdag, juli 08, 2010

follow you into the dark

Och nu har jag gjort det igen, lyssnat på Death Cab och blivit så ledsen i hela kroppen att jag bara vill sjunka ihop i en liten klump och försvinna ner i trottoaren. Men det skulle nog inte gå, och de coola kidsen på uteserveringarna mittemot stationshuset skulle titta och peka och fnissa bakom min rygg och jag skulle få gå därifrån med min weltschmerz och skämmas och bli ännu ledsnare i hela kroppen. Och jag vet inte ens vad det är som gör det, för olycklig är jag ju inte. Eller ledsen. Bara lite trött av alla semesterfirare, av alla kvällspromenerare som verkar sitta ihop vid höften och alla göllegöllpar som bara finns överallt under näsan på mig.

Det var ju den här sommaren som skulle bli fri och ball och full av äventyr.

Är det inte alltid lite så? Det var ju det här som skulle.....

Inga kommentarer: