tisdag, november 11, 2008

Nöjd?

Okej, jag tröttnar lite på mig själv och min ständiga bitterhet. Att skriva aj-vad-ont-det-gör-texter är inte speciellt kul och jag jobbar just nu hårt på att inte hålla på och se så negativt på saker och ting. Istället fokusera på positiva saker. Ni vet, fina vänner, roliga brädspel, känslan av att sitta på föreläsning och faktiskt lära sig något vettigt.

Det sistnämnda förresten. Jäklar. Nu blir jag visst ekonomiintresserad helt plötsligt. För idag var första gången på länge jag inte var farligt nära att falla i lätt dvala och när det var slut så önskade jag nästan att det hade hållit på i en timme till. Skrämmande, men sant. Det kanske blir en plugghäst av mig till slut ändå.

Sa hon, knappt två månader innan hon ska ta studieuppehåll, ja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför uppehåll? Göra något kul ?

Pauline sa...

jag ska jobba heltid på min nation ett år, så ja, något kul :)