måndag, september 01, 2008

Get this party started

Det är något alldeles speciellt med natten till skolstart. På något magiskt sätt kommer allt man oroat sig för det senaste halvåret fram med full kraft, som ett x2000 från ens undermedvetna och får en dels att lika vaken till nu-får-jag-bara-sova-fem-timmar-inatt, och dels att drömma den mest virriga drömmen på hela året. Inatt inehöll denna:
- klassisk jag-har-glömt-något-viktigt-ångest
- pojksnärteångest
- specifik samt övrig killångest
- kompisångest
- skolstartångest
- helsingborgångest
- balångest
- jag-sover-för-lite-ångest.

Sen vaknade jag med halsont, lite snuvig näsa och ett högeröga som inte vill sluta gråta. Skolstart, here I come.

2 kommentarer:

Anonym sa...

va! drömde du om allt det där?! då måste du ju vara helt slut när du vaknar på morgonen. :-O

Pauline sa...

allt det var med på nåt hörn. när jag vaknade önskade jag att jag bara kunde fått sova i något tiotal timmar till.



det fick jag inte.