fredag, december 28, 2007

Backspegel 2007, del IV

I oktober försökte jag fokusera på fonetik och sånt, men ägnade ändå heldagar åt nationen (typ storstäd och Refuge). Jag skaffade mig det största blåmärket hittills i år och jobbade på en balsexa på AF-Borgen och började få koll på engelsk grammatik. Sen fanns där en rejäl dos av pojkångest och skolångest och det mesta av det mesta, men se där – det gav med sig, det också. Att hitta bubbel och köpa en ipod touch och knarka Death Cab for Cutie – hjälpte.

November började med husfest på Krischan och fortsatte med en tacksittning som inte alls blev som den skulle (fast ändå riktigt bra – jag klarade ju tentan). Humöret var faktiskt på topp större delen av månaden, fastän en del saker som kunde gå snett faktiskt gjorde det - och nattsömnen var det också allmänt sisådär med. Det sträcktittades på Heroes och jag jobbade en helt vanlig kväll på Brooklyn och kollade på nationens spääx och pluggade glosor när helst jag hann.

December försvann sedan i ingenstans. Den började med en inte-alls-bra helg där jag knappt kunde sätta fingret på vad det egentligen var som var så dåligt, men ändå låg halvapatisk i kökssoffan ett antal timmar. Julkänslan lät vänta på sig, trots en hejdundrande julfest hemma på korridoren, och kanske beroende på de första två intensiva veckorna där vi tentade inte bara en eller två utan fyra gånger. Men det tog slut det också, och sen satte lovet igång med en morgon där jag blev tatuerad (eller hur var det?) och sen kom Sus och Jutta och hälsade på, och det var filmkvällar och julhandel och sen var det Smålandsstenar. Julafton var mysig och mellandagarna lugna (sånär som på juldagen, måhända), och nu är det inte många dygn kvar av 2007. Det allra sista kommer tillbringas i Göteborg, och sen är det dags för hemfärd. Raka vägen hem till Lund.

För om det är nåt som tjugohundrasju har varit, så är det Lund. På ett väldigt bra sätt.

Inga kommentarer: