söndag, februari 03, 2008

News and whatnot

Det har varit en sån där helg som tillbringats enbart på nationen. Nu är det snart 24 timmar sen jag åkte dit, för igår var det Refuge och det var nice. Den här gången var det helt klart förbättring i gästantal och jobbarlaget skötte sig alldeles exemplariskt bra. Men att vara alldeles uppe i varv i 11 timmar (förberedelser, sköta klubben, hålla koll på städningen, hutta in spriten i spritbunkern, äta och städa lite mera efter att alla har gått) och hinka i sig pepsi och socker är inte alldeles bra för nattsömnen. Trots en skön säng att sova i (fick bo över på Hotell Fredrik eftersom han ändå sov borta och jag inte orkade cykla) låg jag där utan att få en blund i ögonen.

Tre timmars sömn senare var det upp igen och reststäda, räkna pengar och slutligen fick jag min cykel reparerad - så nu funkar till och med växlarna.

Frågan är bara hur jag nu ska lyckas hålla mig vaken fram tills ikväll - att sova nu skulle förstöra nattsömnen helt och hållet.

Inga kommentarer: