söndag, augusti 12, 2007

You could be happy...

Det är skönt att vara hemma i Lund igen. Jag har passat på att ta det väldigt lugnt - vilket är ganska skönt. Jag har ju inte alls tagit det lugnt på hela sommaren.

;)

Kort sammanfattning över helgen:

Största personskadan är skedd allaredan - när jag galopperade genom korridoren för att med öppna armar motta thaimatleverantören lyckades jag trampa in en glasbit i fotsulan. En minimal sådan, förvisso, men ack så ont det gör.

Även - mitt rykte som turistvärdinna verkar ha spritt sig söderut. På mindre än en timma blev jag frågad om vägen två gånger. Vilket annars inte har hänt mig (utanför jobbet) på åratal.

Och när jag inte ägnade mig åt att hjälpa folk hitta rätt i Lund eller åt att galoppera fram genom korridoren så organiserade jag upp mitt badrum.

Japp - den osminkade sanningen om Lunds studentliv.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Inte ens en liten fest i helgen? Då är det inget studentliv.
I studentliv ingår billig fylla, ångest och bakfylla som sedan följs av antingen bakfyllemat eller makaroner.

Pauline sa...

anonym: precis. kan du förstå det! ingen fylla på hela helgen, så gott som ingen ångest (förutom den vanliga dosen existensiell ångest), heller ingen bakfylla.

det blir nog mer av det tids nog ;)

Anonym sa...

Hej du, nu är jag tillbaka på jobb efter 4 veckors semester =) Passade på att smyga förbi turistinformationen i V-mo en dag oxå när var hur får du fundera på ;p

Anders sa...

fan man saknar lund lite ändå... jag kommer kanske tillbaka till nästa termin.. eller terminen efter det. hoppas du är kvar då!

Anonym sa...

Du har alltid möjlighet att ta igen lite till helgen, Malmöfestivalen börjar på Fredag...

Pauline sa...

kent: woho, värsta stalkerfasonern???

Anonym sa...

Ja jag sa ju att jag var din stalker ;) Nä på allvar så gick vi förbi för att käka pizza på Chaplin(?) Gick inte ens in =)