tisdag, maj 01, 2007

Valborg 2007.

Min första valborg i Lund blev minst sagt lyckad, på alla möjliga sätt och vis till och med. Jag var uppe i köket klockan 8 på morgonen för att koka kaffe och slänga in scones i ugnen (så duktig är jag) och sen hade vi morgonrocksförfest inne hos Christian. Vi höll vårt schema mycket duktigt, så klockan 9:00 började vi äta frukost, som bestod av det mesta från sill, ost, marmelad och skinka till scones och baguetter, champagne, ägg och paprika. Och kaviar. Och kiwi. Och... Ja, ni fattar grejen. Sedan blev det dags att gå ner till stadsparken och där träffade jag FOLK! Här är en bild på mig och Al som jag lovat att lägga upp.

Jag sprang även in i en bloggläsare, nämligen Kicki. Det var kul. Att träffa ett fan är ju aldrig fel, haha! Från parken tog vi oss hem till Ulrika för att lämna av oss lite kläder och liknande, och sen var det dags för champagnegalopp på ÖG:s. Platsen var Östgöta Nations innegård och det hela gick ut på att så mycket skumpa som möjligt skulle slösas bort genom att spruta den på varandra (och med lite tur dricka lite av den också). Jag lyckades tappa bort mina vänner med en gång, men hittade i alla fall några bekanta ansikten ibland. Kul hade jag i alla fall, även om det är ett par timmar däromkring där det fattas vissa minnen.

I alla fall kom jag hem, vilket jag bara har Dennis att tacka. Han gjorde en kanoninsats och cykeltaxade mig hem hela vägen från parantesen. Hjälte!

Sen fortsatte kvällen här hemma i korridoren. Vi lyckades nog toppa lördagkvällens fest på en del vis, även om det var lite jobbigt att här var en massa folk som ingen kände. Jag slängde ut en grabb som surnade till någon gång under kvällen, och alla sjöng singstar hela tiden och till slut hittade jag en oöppnad champagneflaska i min kyl som jag öppnade inne hos Christian, vilket kanske inte var helt smart. Jag hoppas att han inte behöver måla om, eller nåt liknande jobbigt. Haha!

Sen slutade kvällen med att jag adopterade Anders som min lillebror, slängde ut allt obehörigt folk och gick och la mig. En lyckad valborg blev det i vilka fall som helst. Man kan väl oftast mäta hur pass bra festen har varit efter hur det ser ut i köket dagen efter, kan det vara så?

6 kommentarer:

Trine Elisabeth sa...

Häftigt, jeg vokste opp i Lund;) Da jeg var liten, og nå bor jeg nærme Oslo. Hvordan er det i Lund nå? =)

Pauline sa...

trine elisabeth: har ju bara bott i lund sen i höstas, men här är allting bra, haha :) mycket trevlig stad, det må sägas.

Anonym sa...

Hej hallå Pauline! Det är ditt största fan som talar! Kul att träffa dig i bajamaja-kön, hoppas du hade en fortsatt trevlig kväll, men det lät det ju som när jag läste bloggen...hehe

min blogg är: www.kickisblogg.blogg.se.
Ja jag vet, otroligt fantasifullt namn...

Ha det toppen!

Lilla fröken negativ sa...

Hej Pauline. Låter som du har firat en typisk lunda-valborg. Hoppas du slapp städa köket. :) Tänkte fråga om du vet hur man gör för att kunna se besöksstatistik i bloggen. Känns som det saknas hos mig :)

Anonym sa...

Tja!

Känner mig så hedrad att få en bild på oss två på din blog! Låter som ni hade det jättekul i måndags – som alltid! Hoppas lunch med H var god! :)

Vi ses
Al

Pauline sa...

kicki: trevligt, trevligt! ;)

sara: jag hade turen att komma ut till köket just när städningen befann sig i slutfasen. tur! besöksstatistik ja, jag har via sitemeter.com, finns en länk till den under "kategorier", jämte bloggtoppens banner. funkar för mig, men finns ju massa alternativ där...

Al: Haha, ja, jag lovade ju dig att lägga upp bilden!! Och i måndags var kul, hörde att du stannade kvar i stadsparken ett tag. Limbo, var det??