tisdag, januari 02, 2007

Först det gamla.

Jag är hopplöst efter med mitt liv, men tänkte ta en snabbsummering av 2006 (som ju nu är bygones).

Nyår 05/06 firades med lillasyster, pappa och deras vänner och bekanta. Den andra januari började jag jobbet i Tyskland, skrev på hyreskontraktet till första egna lägenheten och storhandlade på IKEA.

Februari startade jag bloggen, smygsurfade på jobbet och översatte. Albin hälsade på och vi trippade till Heidelberg, handlade på Toom, käkade kebab och tittade på alla apotek.

Mars jobbade jag, var ute med kollegor och saknade hemma. Åkte skidor för första gången i mitt liv och tittade på slottet Neuschwanstein.

April var en lite läskig månad där jag kände mig långt hemifrån. Albin fyllde år och blev opererad, och veckan efter packade pappa och jag en stor bil och åkte hemåt. Jag tränade som fan och gillade läget.

Maj var månaden som jag började på turistbyrån igen, det var skoj att komma tillbaks till turisterna och se vad som hänt medan jag varit borta. Cyklade som en galning och körde massa bil.

I Juni hände massa omtumlande saker. Först Albins student och bal, sedan pendlade jag en massa mellan Värnamo, Jönköping och Smålandsstenar. Midsommar firades i Halmstad och det var varmt och mysigt. Jag fyllde tjugo och fick min fina mobil.

Juli var lite småhektisk på turistbyrån, Daniel blev anställd och medan alla andra hade semester försökte jag ägna kvällar och helger åt folk jag gillar, eftersom det hade dunkat ner ett antagningsbesked i brevlådan som jag tackade ja till.

Augusti var månaden då jag hade panik över att jag skulle behöva bo på gatan i Lund, och lite allt möjligt annat. Men jag hittade ett rum att bo i och flyttade för tredje gången det året.

September kännetecknades av helt ny studentyra.

Oktober hade vi första tentan, jag hittade tillbaka till bloggen, åkte hem nån gång och fick besök hemifrån. Festade över tentaresultat och anant skoj.

November var månaden då vi läste pedagogik, vilket inte var det roligaste jag varit med om. Albin blev opererad igen och jag var hemma mer än nånsin. Annars blev det mycket telefonsamtal, vilket ibland var bra och ibland mindre bra.

December var till en början inte särskilt julig. H flyttade till Lund, vilket var bra och vi festade en del. Ångest och besvär över grupparbeten och seminarier, hemfärd med massa packningar och en underbar julafton. Att komma hem ska vara som en schlager, och det var det nog. Jag bestämde mig på allvar för att flytta igen och letar lägenhet för fullt. Såklart nyår också - men det kommer i ett senare inlägg ;)

Har ni haft ett bra 2006?

Inga kommentarer: